Sunday, 17 April 2011

APAKAH AKU MASIH MAMPU BAHAGIAKAN IBU KU?

Aku tak tahu kenapa aku rasa hari nih hati aku begitu cepat tersentuh ..
bermula dari pagi.. Aku nak balik UNISEL untuk daftar asrama dan ambil kunci..
Ummi cium dahi aku 2 x dan aku salam tgn umi 2x... umi cakap elok2 jalan.
Allah pelihara adik..semoga selamat pergi dan balik.. :) Masa tu aku masih blurr..
dan cam kelam kabut sbb dah lambat.jadi aku pun terus drive kereta.. Hati aku sangat tenang
lagi2 selepas" penghijrahan" ini. Sejuk dan aman. ada satu rasa yang tak dapat dirungkaikan seolah aku telah jumpa apa yang selama ini aku hilang !! Dan selepas ambil kunci dan kemas2 brg aku cepat2 balik. dan smpai aku dah terbawa 140km/j huhuhu.. sampai rumah aku keletihan aku tertidur dan bangun2 aku turun makan..Ummi cakap Ummi sakit dada tadi dan rasa cam nak masuk wad.. Mgkn perjalanan darah tak lanar pun boleh sbb Ummi bile tidur terkejut2..Aku sedih tapi aku tahu kalau aku nangis nanti ummi pun nangis.jadi aku tahan air mata aku..aku g dapur jerang air panas.. dan rebus telur.. (Ini cara rawatan tradisional cina) Aku kupas telur yg pnas2 lepas rebus..aku ltak dalam kain dan urapkan ke Ummi aku..kat dada.. Kat kaki .. Time tu aku rasa mmg nak nangis sgt sbb aku rasa.. selama ini Ummi salu rawat aku demam..salu jaga aku.. dan bila ummi sakit..aku hanya mampu bt nyh je... Ummi dah relax.. aku naik atas bilik.. Aku nangis puas2.. >< Aku sayang ummi aku.. dari kecil aku doa..biarlah aku mati dulu sebelum mereka sbb aku tak rela hidup tanpa mereka !!! Aku sayang sgt ummi .. tapi aku ada satu kelemahan..aku tak mampu lafazkan aku syg, rndu , cinta.. dari mulut aku sendiri..dari tulisan mgkn boleh.. tapi dalam hati aku.hanya TUHAN yang tahu betapa dalam nya kasih dan syg aku.. mmg aku tak pernah lafazkan perkataan sayang, cinta dan rndu dari mulut kalau aku btol2 syg sedalam hati sbb aku mmg jenis cam tu ..!! Ummi, adik nak jadi anak solehah..mampu kah adk jadi? Adik nak bantu Ummi ke syurga ..tp mampukah adik?? Ummi, adik syg ummi segenap jiwa raga dan Ummilah nyawa adik.. !! :)

1 comment:

  1. blogwalking!;)

    meh singgah blog fae :

    http://fzhjmldn.blogspot.com/

    ReplyDelete