Monday 9 July 2012

AKHIRNYA AKU MENJADI SEORANG GURU

Agak lama tidak update cerita terbaru kan... biasalah busy dgn praktikal sebagai guru di SK PUNCAK ALAM 1 pada januari - april 2012... kemudian aku jadi penganggur sebentar dan akhirnya pada bulan 6 aku ditawarkan jadi Guru KAFA di Kajang.. mengajar sekolah swasta.. bermulalah kehidupan aku sebagai "USTAZAH"... menjadi ustazah memang mendidik diri aku jadi lebih baik sebab bila memegang gelaran ustazah ni.. kite kena jadi contoh dan org pun akan pndg.. Serba sedikit memberikan tekanan... Sementara menunggu nak konvo aku ada apply masuk UNIVERSITI MALAYA .. dan aku dipanggil interview utk kos Ijazah Sarjana Muda Kaunseling. agak2 dapat x? keputusan keluar lagi 4 hari iaitu pd 13 Julai 2012.. DUP DAP.. ! DUP DAP.. ! je jantung aku ni.. RABBI YASSIR WALAA TUASSIR.. semoga saya dapat masuk UM .. kalau tak dpt UM.. UIA pun okay kan :) aminnn... 

Mempunyai cita-cita sebesar gunung membuatkan aku mempunyai keazaman untuk berjaya. Orang kata " kita kena sentiasa stand by rancangan lain supaya kalau rancangan 1 gagal kita ada yang ke 2 "... apapun aku gembira jadi seorang pendidik, guru dan bagaikan ibu kepada murid2... semoga aku akan dapat menyebarkan ilmu yang berguna dan mendidik anak2 kecil ini menjadi insan soleh solehah.. By the way, aku sebenarnya stress juga sbb semua adik beradik dah kahwin.. tinggal lah aku sorg2.. huhuhu.. (~,~) ada tak sesiapa ada nak masuk meminang aku ? hehehhehee.. <3 okaylah.. ini serba sedikit gambar dgn murid2 di SK PUNCAK ALAM DAN KAFA KAJANG....







::  MAAS SALAMAH * ILAL LIQA' ::

No comments:

Post a Comment